Vinst i seriepremiären
2022-05-10 23:56

Hemmapremiär mot Surahammar slutade med vinst med 4-1 (1-0).

Kungsör startade starkast och skapade några halvchanser, men avsluten tog i burgaveln, stolpe och tätt utanför.

1-0 gjordes av Wilma Collander som påpassligt var framme och stal bollen vid en hemmåtpassning framför suramålvaktens fötter för att kunna rulla in den i öppet mål.

Surahammar kom in mer i matchen efter halva första halvlek och det blev mer ett ställningskrig på mitten utan större målchanser.

En hyfsat jämn första halvlek med övertag för Kungsör.

I andra halvlek omdisponerade Surahammar sin ytterback och rivstartade med att kvitterade till 1-1 omgående.

Minuterna senare var samma suraspelare på väg igenom igen men i närkampen med en kungsörsback föll hon och skadade sig så illa att det fick bli ett långt avbrott i väntan på ambulansen.

Spelet startades igång, efter avbrottet, med efterföljande straffspark för Surahammar.

Janina Elf i Kungsörsmålet väntade ut straffläggaren och kunde ganska enkelt rädda straffen och lägga beslag på returen.

Strax därefter stressade Wilma Collander en felvänd suraback som slog bollen till Wilma Twine som tackade och satte bollen i nättaket till 2-1.

Nu började luften gå ur ett tappert kämpande Surahammar och Kungsör skapade chans efter chans då Surahammar hade svårt att få fast bollen högre upp i plan.

3-1 till Kungsör kom då Emma Nygren gick in och vann en duell mot två suraspelare utanför straffområdet och petade fram bollen till Amanda Grahn som från sin högerposition satte bollen högt i bortre burgaleln.

Efter detta var det mest insparkar från Surahammar, som lika fort vändes ner mot suramålet igen.

Wilma Twine stal bollen av en suraback ute till vänster vid ett av dessa tillfällen, avancerade mot straffområdet och pangade in 4-1 i första krysset vilket blev matchens sista mål.

Vi håller alla våra tummar att allt går bra för Suraspelaren som fick lämna med ambulans och hoppas hon snabbt kan vara tillbaka i Suras laguppställning!

Vinst i seriepremiären2022-05-10 23:56