Ny spelare till herrarna
2024-04-15 14:34

Strax innan serien drog igång blev det klart med en ny spelare till KBK - i form av 25-årige anfallaren Ninos Acar.
Ninos sökte sig själv till klubben och testade en period, där han bland annat gjorde mål i sista träningsmatchen mot Örebro Syrianska, innan det blev klart med en övergång till de rödsvarta. Närmast kommer anfallaren från Eskilstuna Babylon, för att innan dess ha representerat Eskilstuna City och Kvicksunds SK.
I hemmapremiären mot Adas United IF blev Ninos poängräddare då han nickade in kvitteringen till 1-1 - och detsamma kunde han ha blivit i seriepremiären borta mot Eneby BK, där han också nickade in kvitteringen till 1-1 men som av någon märklig anledning blev bortdömt för offside.

Vi hälsar Ninos varmt välkommen till föreningen ♥️🖤

Oavgjort i hemmapremiären
2024-04-14 19:07

Dagens hemmapremiär för KBKs herrar i Division 3 Mellersta Svealand mot Adas United IF slutade i en poäng vardera åt lagen, efter slutresultatet 1-1 (0-0).
KBK började matchen bäst och förde spelet i den första halvleken, men fick inte till det i den sista tredjedelen i offensiven. Gästerna kom in i matchen mer och mer i den andra halvleken och tog också ledningen på en målvaktsretur. De rödsvarta jobbade sig dock tillbaka in i tillställningen och kunde kvittera genom inbytte Ninos Acar som nickade in utjämningen. Några minuter senare var samme Acar fri med målvakten, som dessvärre kunde stå i vägen för avslutet.
Skönt med första poängen och sättet laget studsade tillbaka på efter baklängesmålet - men nog borde vi ha bärgat en seger denna eftermiddag.
Nu laddar vi på under veckan för nästa helgs derbydrabbning borta mot Köping FF ♥️🖤

Förlust i premiären för herrarna
2024-04-07 16:42

Så var premiären avklarad - och det blev en sur förlust för KBKs herrar i bortamötet med Eneby BK. Hemmalaget var piggast i den första halvleken och tog också ledningen i matchen efter en halvtimmes spel. De rödsvarta fick sedan chansen att kvittera strax innan halvtid på straffspark - men dessvärre räddade målvakten.
KBK gjorde ett par byten i inledningen av den andra halvleken, vilket resulterade i det blev bättre fart och aggressivitet och laget började springa mer. De rödsvarta gjorde också mål med fem minuter kvar av ordinarie tid - men en person på planen med en flagga i handen såg någonting annat och målet dömdes bort. KBK pressade på för en kvittering i slutet, men fick tillslut se sig besegrade med 1-0 (1-0).

Seger för herrarna i sista träningsmatchen
2024-03-26 21:58

Den sista träningsmatchen inför seriepremiären är avklarad och där kunde KBK besegra Örebro Syrianska IF hemma på Centralvallen med 5-3 (2-1). En match med högre tempo och det kanske bästa motståndet hittills under försäsongen. Vi springer betydligt mer än tidigare och gör fina mål - men vi vet att det finns mycket mer att plocka fram ur det här laget. Nu har vi två veckor att ladda på inför seriepremiären av Division 3 Mellersta Svealand ♥️🖤

Dagens målskyttar: Filip Springfeldt 2, Nisse Fredlund, Johan Hanna, Ninos